Najlepsze sposoby radzenia sobie z zaburzeniami uczenia się przy porażeniu mózgowym.

Im młodsze jest twoje dziecko, tym trudniej będzie ustalić, czy cierpi na porażenie mózgowe.

Ale nawet to, że twoje dziecko cierpi na porażenie mózgowe, nie oznacza, że będzie miał trudności w nauce. Wielu pacjentów z porażeniem mózgowym ma całkowicie normalną inteligencję i może się doskonale uczyć.


FitMi to pierwszy tak innowacyjny zestaw do rehabilitacji neurologicznej po udarze mózgu.
Zobacz co FitMi może zrobić dla Ciebie.
Jak porażenie mózgowe wpływa na uczenie się?

 Chociaż trudności w uczeniu się są powszechne wśród pacjentów z porażeniem mózgowym, są one również powszechne wśród pacjentów z urazami mózgu w ogóle. Porażenie mózgowe nie powoduje bezpośrednio zaburzeń uczenia się. Przeciwnie, zaburzenie uczenia się jest stanem asocjacyjnym, co oznacza, że jest spowodowane innym uszkodzeniem mózgu, ale często występuje u osób z porażeniem mózgowym.
Częstość trudności w nauce u dzieci z porażeniem mózgowym wynosi 1 na 2. Funkcja poznawcza to zdolność uczenia się, rozumowania i rozumowania. Dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym nadal mają zdolności poznawcze; to jest po prostu tylko osłabione.
Wymaga to od nich poświęcenia więcej czasu i wysiłku podczas nauki, ponieważ trudniej jest im przetwarzać nowe umiejętności.

Oznaki niepełnosprawności mózgowej  

rehabilitacja neurologiczna, porażenie mózgowe

Ponieważ trudności w uczeniu się występują tak często u dzieci z porażeniem mózgowym, ważne jest, aby zwracać uwagę na objawy wskazujące na jeden z nich.
Trudności w uczeniu się mogą wahać się od łagodnego do ciężkiego, więc niektórzy rodzice nawet nie zdają sobie sprawy, że ich dzieci mają taki problem, dopóki się nie zestarzeją.
Oznaki trudności w uczeniu się po porażeniu mózgowym obejmują:
 Opóźnione umiejętności językowe
 Trudności z komunikowaniem się lub rozumieniem innych
 Problemy z przestrzeganiem wskazówek
 Problemy z czytaniem, pisaniem, mówieniem, pisownią lub liczeniem
Jeśli uważasz, że Twoje dziecko może wykazywać oznaki trudności w nauce, nie wahaj się uzyskać profesjonalnej oceny.

Mózgowe porażenie (dziecięce)  

rehabilitacja neurologiczna, porażenie mózgowe
Trzech specjalistów, których należy szukać, gdy dziecko z porażeniem mózgowym ma trudności w nauce, to:
1. Logopeda pomoże dziecku poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, tak aby mogły lepiej wyrazić, gdy czegoś nie rozumiesz lub potrzebujesz pomocy.
2. Bioenergoterapia będzie uczyć dziecko, jak poprawić swoje umiejętności motorycznych drobne w prostych, efektywnych sposobach na zmniejszenie frustracji.
3. Terapeuta Behawioralny pomoże dziecku zarządzać problemami emocjonalnymi, takimi jak gniew, lęk lub depresja, które wynikają z trudności w nauce.

Aktywacja neuroplastyczności w celu zmniejszenia trudności w uczeniu się.
 
Neuroplastyczność to zdolność mózgu do samoleczenia się i dostosowywania w razie potrzeby. Przez całe życie człowieka mózg generuje neurony i tworzy nowe ścieżki. Określenie specyfiki trudności w uczeniu się dziecka pomoże ustalić, jakie funkcje poznawcze wymagają poprawy. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom poznawczym i wystarczającej liczbie powtórzeń, dzieci z trudnościami w uczeniu się mogą przełączyć swoje mózgi, aby przetwarzać informacje inaczej i zmniejszyć upośledzenie funkcji poznawczych.

Nauczanie dzieci z porażeniem mózgowym 
Trudności w nauce

rehabilitacja neurologiczna, porażenie mózgowe
Nauczanie dzieci z porażeniem mózgowym wymaga kreatywności i zrozumienia. Musisz przyjąć zindywidualizowane podejście i naprawdę rozważyć mocne i słabe strony każdego dziecka.
Ustaw realistyczne oczekiwania i bądź cierpliwy. Nierealistyczne oczekiwania frustrują i zniechęcają dziecko do nauki. Podział lekcji na mniejsze punkty pomoże dzieciom lepiej zrozumieć pojęcia. Zbyt wiele informacji naraz może być przytłaczające. Nie idź do przodu z materiałem, dopóki nie zaznajomią się z bieżącą lekcją.

Uczniowie z porażeniem mózgowym zazwyczaj rozumieją i reagują dłużej, więc zapewnij im wystarczająco dużo czasu na zakończenie pracy i rozmowę. Bądź kreatywny i wypróbuj różne metody nauczania. Jeśli Twój uczeń dobrze reaguje na stymulację wzrokową, użyj wielu zdjęć i schematów. Jeśli Twój uczeń lepiej wypowiada się ustnie, skup się bardziej na dyskusjach niż na pisaniu.
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, ucząc dzieci z porażeniem mózgowym, jest zaangażowanie uczniów. Poproś o opinię na temat tego, jak się czują i czy coś jest za łatwe, czy za trudne.

rehabilitacja neurologiczna, porażenie mózgowe

Porażenie mózgowe to niepełnosprawność ruchowa, która wpływa na zdolność poruszania się. Nie powoduje bezpośrednio trudności w uczeniu się, ale występują one w prawie połowie przypadków porażenia mózgowego.
Promowanie nauki u dzieci z porażeniem mózgowym wymaga wielu prób i błędów.
To, co działa dla jednego dziecka, może nie działać dla drugiego, dlatego musisz przyjąć zindywidualizowane podejście i zobaczyć, co działa najlepiej dla każdego dziecka.
Dzieci z porażeniem mózgowym mogą i będą uczyć się przy odpowiednim wsparciu i zasobach. Potrzebują tylko zachęty i czasu, aby uczyć się we własnym tempie.

Keep It Going: Zobacz zabawne sposoby powrotu do zdrowia po porażeniu mózgowym


FitMi to pierwszy tak innowacyjny zestaw do rehabilitacji neurologicznej po udarze mózgu.
Zobacz co FitMi może zrobić dla Ciebie.
Istnieje urządzenie do rehabilitacji przy porażeniu mózgowym, które jest naprawdę zabawne w użyciu. Zobacz, jak narzędzia UdarRehab pomagają w odzyskiwaniu sprawności:

FitMi i MusicGlove dokonały cudów dla mojego syna z tzw. hemiparezą spowodowaną porażeniem mózgowym i udarem mózgu. Motywuje go do wykonywania ćwiczeń. Nie wydaje mu się to terapią, ponieważ jest fajna.
Monitoruje jego postępy, więc jest to dla niego i dla nas wielkim wsparciem. Muzyka jest dla niego super motywacją. Używał go do swojej ręki, a wkrótce wypróbujemy też do ćwiczenia nóg. ”
FitMi polega na motywowaniu do dużej ilości powtórzeń ćwiczeń terapeutycznych podczas gry w prostą ale wciągającą grę. Ta grywalizacja jest szczególnie świetna do motywowania osób z porażeniem mózgowym do powrotu do zdrowia. 

Zainspiruj się historią pewnej rehabilitacji po udarze mózgu

Tomasz S. po udarze5

Bardzo dobre narzędzie rehabilitacyjne

Po wyjściu z OIOM-u miałem tylko dwie sesje rehabilitacji zajęciowej. Narzędzie rehabilitacyjne FitMi zapewniło mi możliwość kontynuowania moich wysiłków rehabilitacyjnych bez dalszych zakłóceń. Aplikacja została zainstalowana na laptopie dotykowym z systemem Windows. Dlatego jest dla mnie po prostu łatwe, aby uruchomić aplikację i wybrać ćwiczenia – tułów / noga / ręka / dłoń.
Polecam innym potrzebującym skutecznej rehabilitacji np. w domu. Podsumowując: FitMi jest the Best!   Brawo UdarRehab.

Tomasz N. (21.06.2020)

FitMi w akcji

ZOBACZ JAK DZIAŁA FITMI

Poprzedni

Udar mózgu czego się...
lut 24, 2020