9 ćwiczeń dla oczu po udarze mózgu, które pomagają poprawić widzenie.

Ćwiczenia oczu po udarze mózgu mogą pomóc pacjentom w poprawie wzroku.

Według wielu Fundacji np. W USA nawet jedna czwarta osób, które przeżyły udar, cierpi na utratę wzroku. Na szczęście możliwe jest częściowe wyleczenie lub naturalna poprawa wzroku.

Ćwiczenia oczu po udarze mogą poprawić widzenie. 

Po udarze występuje wiele rodzajów problemów ze wzrokiem , a jeśli cierpisz na poważne wady wzroku, najlepiej współpracować z profesjonalistą.
Jeśli jednak zmagasz się z zaburzoną kontrolą ruchu oczu (np. Niewyraźne widzenie, nie możesz się skupić), te ćwiczenia oczu także mogą pomóc. Pomogą ci przeprogramować mózg, aby kontrolować 6 mięśni kontrolujących twoje oko.
Nigdy nie rób niczego, co boli i zacznij powoli.
Oto ćwiczenia oczu po udarze:

1. Powolne mruganie oczami
Czasami pacjenci po udarze nie mrugają, ponieważ utracili mimowolny ruch. Aby zachęcić organizm do ponownego mrugania, ćwicz codziennie powolne mruganie.
Po prostu zrób wdech i zamknij obie powieki, a wydech podczas otwierania powiek. Jeśli nie masz kontroli nad powiekami, delikatnie poruszaj powiekami palcem. Powtórz 10 razy.
2. Obroty zegara  
Teraz skup wzrok na wprost. Następnie spójrz w górę na godzinę 12 i poczuj delikatne rozciągnięcie mięśni oczu. A teraz zrób wydech i wróć do zrelaksowanego spojrzenia do przodu.
Następnie weź wdech i spójrz na swoją pierwszą. Powtórz to dookoła, aby w sumie wykonać 12 powtórzeń.
Pomaga to w przekwalifikowaniu i trenowaniu 6 mięśni oka, które kontrolują twoje oko, jednocześnie poprawiając przepływ krwi i zdrowie oczu.
3. Ogniskowanie bliskie / dalekie
Następnie wyciągnij palec przed siebie, na odległość wyciągniętego ramienia. Zrób wdech, patrząc na swój palec, a następnie wydech, patrząc w dal za palcem. Przełączaj się między skupianiem się na palcu a ogniskowaniem na odległości w sumie 12 razy.
4. „Puzonista”
Mając oczy nadal skupione na palcu wyciągniętym przed siebie, zacznij delikatnie zbliżać palec do twarzy. Zrób wdech, pozostając skupionym na palcu, gdy zbliżasz go coraz bliżej.
Następnie zrób wydech i zacznij odsuwać palec. Ten ruch powinien przypominać pompowanie/grę na puzonie tam i z powrotem, powoli. Powtórz 5 razy.
5. Zaciskanie oczu
Teraz, gdy jesteś w połowie, zróbmy małą przerwę dla oczu. Zamknij powieki i delikatnie je zaciśnij.
NIE ściskaj tak mocno, że boli. Chcesz po prostu delikatnie pobudzić oczy.
Ściśnij przez pół sekundy, a następnie rozluźnij. Ściśnij i rozluźnij. Powtórz 10 razy.
6. Ćwiczenia z ołówkiem
Zacznij od wzięcia ołówka i trzymania go około 18 cali od twarzy na wysokości oczu. Następnie przesuń go od lewej do prawej tak daleko, jak widać, bez poruszania głową.
Wróć na środek, a następnie przesuń ołówek w górę i w dół tak daleko, jak widać - ponownie, uważając, aby nie poruszać głową. Powtórz to 5 razy w obu kierunkach.
7. Stymulacja widzenia obwodowego 
Jeśli masz w pobliżu opiekuna lub przyjaciela, poproś go o pomoc w tym ćwiczeniu widzenia peryferyjnego.
Daj swojemu opiekunowi dwa ołówki i pozwól mu trzymać je po obu stronach twarzy. Spójrz przed siebie i upewnij się, że widzisz oba ołówki w polu widzenia.
Następnie poproś opiekuna/asystenta o przesunięcie jednego ołówka nieco bliżej Ciebie i jednego dalej. Twoim jedynym zadaniem jest odgadnięcie, który jest bliżej. Zrób to 10 razy lub dopóki się nie znudzisz.
8. Domowe wyszukiwanie listów
Podobnie jak przy wyszukiwaniu słów, poproś znajomego o zapisanie 20 losowych liter w jednym wierszu. Następnie poproś ich o przypisanie ci określonej litery do wyszukania. Wyszukaj co najmniej 5.
9. Gry komputerowe
Jeśli jesteś gotowy na zabawę, spróbuj ćwiczyć gry wzrokowe online np. Tutaj – to jest strona amerykańska i po angielsku… Eye Can Learn, które pozwalają m.in. na pracę nad widzeniem peryferyjnym. A co najważniejsze - to nic nie kosztuje!
Możesz także sprawdzić np. - inna w wersji angielskiej -  Lumosity, jeśli chcesz wydać trochę na bardziej wyszukane gry. To jedna z naszych najczęściej polecanych aplikacji do rehabilitacji po udarze .

Oczy odczuwają zmęczenie?

Jeśli zaczynasz te ćwiczenia, a twoje oczy są zmęczone, zwróć szczególną uwagę.
Czy to tępy ból? Może to oznaczać, że dobrze ćwiczyłeś oczy! Pamiętaj, aby dużo spać i pozwolić oczom odpocząć. Odbudowujesz mięśnie i przebudowujesz mózg, gratulacje!
Jeśli jest to ostry ból, natychmiast przerwij ćwiczenia i skonsultuj się z terapeutą i okulistą. Mogą istnieć złożone problemy medyczne, które zasługują na uwagę.
I masz to! 

Mamy nadzieję, że te ćwiczenia oczu pomogą Ci  poprawić i odzyskać wzrok po udarze .

I nie zapominaj o regularnych ćwiczeniach np. na FitMi czy MusicGlove
To WAŻNE!!!

Zainspiruj się historią pewnej rehabilitacji po udarze mózgu

Tomasz S. po udarze5

Bardzo dobre narzędzie rehabilitacyjne

Po wyjściu z OIOM-u miałem tylko dwie sesje rehabilitacji zajęciowej. Narzędzie rehabilitacyjne FitMi zapewniło mi możliwość kontynuowania moich wysiłków rehabilitacyjnych bez dalszych zakłóceń. Aplikacja została zainstalowana na laptopie dotykowym z systemem Windows. Dlatego jest dla mnie po prostu łatwe, aby uruchomić aplikację i wybrać ćwiczenia – tułów / noga / ręka / dłoń.
Polecam innym potrzebującym skutecznej rehabilitacji np. w domu. Podsumowując: FitMi jest the Best!   Brawo UdarRehab.

Tomasz N. (21.06.2020)

FitMi w akcji

ZOBACZ JAK DZIAŁA FITMI

Poprzedni

Padaczka po udarze...
paź 18, 2020