Jeśli szukasz najlepszej diety, która wspiera rehabilitację po udarze mózgu, to trafiłaś/eś we właściwe miejsce. 

Zaraz podzielimy się wiedzą o najlepszym pożywieniu dla pacjentów po udarze - a wszystko to poparte wiedzą i nauką.

Jeśli szukasz zdrowej diety dla pacjentów po udarze, pamiętaj o dołączeniu tych produktów PO uzyskaniu zgody lekarza.
Ale zanim się zajmiemy szczegółami, szybko wyjaśnimy, dlaczego te produkty pomagają w rehabilitacji po udarze mózgu.


FitMi to pierwszy tak innowacyjny zestaw do rehabilitacji neurologicznej po udarze mózgu.
Zobacz co FitMi może zrobić dla Ciebie.
Zwiększenie tzw. BDNF dzięki żywności, która pomaga w terapii neurologicznej.

Następujące pokarmy pomagają w wyzdrowieniu po udarze, ponieważ wspierają białkowy czynnik neurotroficzny pochodzenia mózgowego (z ang. BDNF). BDNF jest doskonałym paliwem do rehabilitacji po udarze mózgu, ponieważ poprawia neurogenezę, która obejmuje tworzenie nowych neuronów w mózgu. Neurogeneza różni się od neuroplastyczności, która polega na przebudowie i reorganizacji mózgu. Zamiast tego neurogeneza regeneruje nowe komórki i szlaki, aby zrekompensować uszkodzenia spowodowane udarem.
Więc jeśli chcesz poprawić zdrowie mózgu i regenerację po udarze, pamiętaj o włączeniu tych pokarmów do diety.

1. Unikaj tłuszczów nasyconych i cukru rafinowanego

Okej, ten pierwszy nie jest jedzeniem, które powinieneś jeść - to raczej kilka produktów, których zdecydowanie powinieneś unikać!
Badania pokazują, że tłuszcze nasycone i cukier zmniejszają BDNF, neuroplastyczność i uczenie się.
Zdecydowanie powinieneś/powinnaś unikać tych pokarmów w zdrowej diecie dla pacjentów po udarze.
Ponieważ spożywanie tłuszczów nasyconych i cukru zmniejsza BDNF i hamuje zdolność mózgu do wzrostu nowych komórek mózgowych, co jest przeciwieństwem celów rehabilitacji po udarze. Ponadto tłuszcze nasycone i cukier sprzyjają przybieraniu na wadze, co jest czynnikiem ryzyka udaru mózgu.

Jak usunąć tłuszcze nasycone i rafinowane cukry z diety po udarze:
Tłuszcz nasycony zwykle znajduje się w poniższych produktach:
 Nabiał (masło, śmietana, mleko i ser)
 Mięso, takie jak tłuste kawałki wołowiny i jagnięcina
 Przetworzone mięso, takie jak salami, kiełbaski i skóra na kurczaku
 Olej palmowy i olej kokosowy
Staraj się więc unikać jedzenia tych produktów.


MusicGlove pierwsze tak innowacyjne urządzenie do rehabilitacji neurologicznej w domu.
Zobacz co MusicGlove
może zrobić dla Ciebie.
musicglove z tablem
Cukier rafinowany zwykle znajduje się w każdej zapakowanej żywności, w której cukier jest wymieniony w składnikach. Uwaga - cukier rafinowany może się „ukrywać” pod tymi nazwami:

 Cukier inwertowany
 Cukier trzcinowy
 Odparowany sok z trzciny cukrowej
 Syrop kukurydziany
 Syrop z brązowego ryżu

Nawet cukier organiczny jest nadal cukrem rafinowanym, więc najlepiej unikać wszystkich źródeł.

2. Omega-3 z ryb

Wykazano, że kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają normalizować poziomy BDNF i chronić przed zmniejszoną plastycznością i zaburzeniami uczenia się po urazowym uszkodzeniu mózgu.
Jest to zasadniczo przeciwieństwo tego, co tłuszcz nasycony robi dla naszego mózgu - i to jest świetna wiadomość! Oznacza to, że regeneracja komórek mózgowych rośnie. Ponieważ chcesz aktywować neuroplastyczność podczas leczenia po udarze,
dobrym pomysłem jest skupienie się na przyjmowaniu kwasów omega-3.
(Wskazówka: Omega 3 to jedna z 7 najlepszych „witamin” wspomagających regenerację po udarze).

Jak zwiększyć ilość kwasów omega-3 w swojej diecie:
Niektóre doskonałe źródła kwasów omega-3 to:
 nasiona Chia
 łosoś
 Nasiona lnu
 Nasiona konopii
 Żółtka
Tak więc zdrowa dieta dla pacjentów po udarze może zawierać dużo łososia.

3. Jagody

Jagody są dobrze znane ze swoich właściwości poprawiających pamięć, ale czy wiesz również, że jagody pomagają również zwiększyć neurogenezę i funkcje poznawcze? Badania wykazały, że „suplementacja" jagodami doprowadziła do poprawy niektórych zdolności poznawczych, prawdopodobnie z powodu wpływu flawonoidów na szlaki sygnalizacji komórkowej (np. te z udziałem BDNF).
Innymi słowy, flawonoidy (przeciwutleniacze) w jagodach pomagają zwiększyć funkcjonowanie mózgu i neurogenezę. Wspaniale!
Jak „zawrzeć więcej jagód” w swojej diecie:
Chociaż suplementacja w badaniu obejmowała „napój jagodowy bogaty w flawonoidy”, osobiście zalecamy pozyskiwanie flawonoidów z prawdziwych jagód. Chociaż możesz cieszyć się świeżymi jagodami prosto z ogrodu, istnieje wiele innych sposobów, aby wprowadzić je do swojej diety. Możesz je zamrozić i zmiksować w koktajle lub zmieszać z poranną owsianką lub sałatkami. Jakkolwiek zrobisz, poczuj się dobrze ze swoją decyzją, aby spożywać „zdrowie”
dla lepszego powrotu do zdrowia!

Najlepsze produkty dla pacjentów w czasie terapii po udarze mózgu - na rehabilitacji neurologicznej.

Teraz, gdy znasz najlepsze produkty, które zwiększają BDNF, chcielibyśmy podzielić się z 5 innymi doskonałymi produktami dla pacjentów po udarze. Chociaż te pokarmy nie zwiększają BDNF, udowodniono klinicznie, że ogólnie poprawiają zdrowie mózgu.
Oto inne świetne dodatki do zdrowej diety dla pacjentów po udarze:

4. Granat

Bez względu na to, czy jesz, czy pijesz sok, granaty zawierają dużo silnych przeciwutleniaczy, które chronią cię przed szkodami spowodowanymi przez wolne rodniki. Mózg jest najbardziej wrażliwy na uszkodzenia powodowane przez wolne
rodniki, granaty z mocno wspierają listę najlepszych produktów do „leczenia” udaru mózgu.

5. Pomidory

Kiedy słyszysz słowo pomidor, czy myślisz także o likopenie? Jeśli tak, nie jesteśmy zaskoczeni.
Pomidory zyskały ogromną uwagę, gdy odkryto, że są bogatym źródłem likopenu (przeciwutleniacza).
Stwierdzono, że likopen zapewnia neuroprotekcyjne korzyści i zmniejsza efekt uszkodzenia mózgu spowodowanego udarem niedokrwiennym np. u szczurów. Obecnie istnieje wiele suplementów likopenowych, ale zalecamy pobranie likopenu bezpośrednio ze źródła. Zatem zupa pomidorowa (bez dodatku cukrów) stanowi świetne pożywienie dla pacjentów po udarze ;-).

6. Orzechy i nasiona

Orzechy i nasiona są dobrym źródłem witaminy E, przeciwutleniacza, który zapobiega zmniejszeniu się zdolności poznawczych w miarę starzenia się.
Zauważasz? Przeciwutleniacze są ważne dla zdrowia mózgu!
Spróbuj dodać orzechy włoskie lub siemię lniane (które są dobrym źródłem pobudzających mózg kwasów omega-3) do porannej owsianki lub koktajli.

7. Awokado

Awokado to tłusty owoc, który pomoże Ci szybciej myśleć!
Szara „masa” w twoim mózgu, która przetwarza informacje, wykorzystuje kwas oleinowy do działania z optymalną prędkością, a awokado jest doskonałym źródłem kwasu oleinowego.
Spróbuj dodać ćwierć awokado do swojej kanapki, sałatki lub koktajlu!

8. Fasola

Fasola pomaga dostarczać glukozę do mózgu, który jest podstawowym źródłem paliwa w mózgu. Pomagają również ustabilizować poziom glukozy we krwi, co stabilizuje dopływ glukozy do mózgu. Nasze ulubione sposoby na uzyskanie fasoli to domowy hummus i dip z czarnej fasoli.

9. Dieta „UMYSŁ” – z ang. MIND.

Chcielibyśmy zakończyć tę listę specjalną dietą, która klinicznie udowodniła, że poprawia regenerację po udarze: dieta MIND. Dieta MIND to hybryda diety DASH i śródziemnomorskiej - dwóch diet, które mają chronić przed chorobami neurodegeneracyjnymi, między innymi.
Dieta MIND jest również dość prosta do przestrzegania. Po prostu zaleca spożywanie/bazowanie na 10 potrawach i odradza 5 innych.
Pokarmy, które powinieneś jeść przy zdrowej dla mózgu diecie MIND to:
1. Zielone liściaste warzywa
2. Wszystkie pozostałe warzywa
3. Jagody
4. Orzechy
5. Oliwa z oliwek
6. Całe ziarna
7. Ryba
8. fasolki
9. Drób
10. Wino

Żywność, której najlepiej unikać, to:
1. Masło i Margaryna
2. Ser
3. Czerwone mięso
4. Smażone jedzenie
5. Ciastka i słodycze

Podsumowaliśmy ten artykuł dietą MIND, ponieważ łączy on wszystkie najlepsze produkty spożywcze w celu wyzdrowienia po udarze w jeden łatwy do naśladowania plan.

Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze najlepszej diety dla pacjentów w czasie rehabilitacji po udarze mózgu.

Jeśli zastanawiasz się nad dodaniem któregokolwiek z tych zdrowych produktów do diety, pamiętaj również o czynnikach ryzyka udaru mózgu. Niektóre czynniki ryzyka udaru, takie jak wysoki poziom cholesterolu i otyłość ośrodkowa, mogą ulec pogorszeniu dzięki tłustym pokarmom.
Chociaż produkty z tej listy zawierają zdrowsze rodzaje tłuszczów, należy je spożywać w mniejszych ilościach, jeśli cierpisz na inne schorzenia, takie jak wysoki poziom cholesterolu po udarze. Ogólnie rzecz biorąc, te produkty pomogą promować zdrowy mózg i przyspieszą powrót do zdrowia po udarze.
Jeśli rozważasz wprowadzenie znacznych zmian w diecie po udarze, najpierw skonsultuj się z lekarzem.
Smacznego!

Zainspiruj się historią pewnej rehabilitacji po udarze mózgu


5

Rehabilitacja w domu na pełnych obrotach.

Mój mąż miał poważny udar 19 sierpnia 2020 roku, który sparaliżował go z prawej strony. Dzięki FitMi od tego czasu poczynił olbrzymie postępy. JESZCZE nie ma władzy w prawym ręku, teraz może chodzić z laską, jego mowa znacznie się poprawiła, ale walczy i rehabilituje się pełną parą. Bardzo się cieszymy, że zakupiliśmy dla niego ten zestaw FitMi, aby mógł dalej pracować i ćwiczyć w domu. Jesteśmy zachęceni tym programem i pozytywnymi opiniami, które przeczytaliśmy od innych ludzi, którzy z niego skorzystali. Dziękujemy Bogu, że trafiliśmy na ten zestaw i dziękujemy za wasze wsparcie. To wspaniały program.

Katarzyna  (08.09.2020)

FitMi w akcji

ZOBACZ JAK DZIAŁA FITMI

Poprzedni

Ćwiczenia w...
sty 9, 2020