Jak zapobiegać drugiemu udarowi - 7 najlepszych praktyk

Około 25% osób, które przeżyły udar, doświadcza drugiego udaru. 

Na szczęście możesz zmniejszyć ryzyko dzięki najlepszym praktykom zapobiegania udarom.

Poniższe wskazówki pomogą Ci dowiedzieć się, jak zminimalizować szanse na drugi udar i poprawić ogólny stan zdrowia. Bo, jak mówi American Stroke Association , wystarczy jeden . Zróbmy co w naszej mocy, aby zapobiec kolejnemu udarowi.

7 sposobów na zapobieganie drugiemu udarowi

Oto 7 sposobów na zmniejszenie ryzyka drugiego udaru:

1. Poznaj swoje czynniki ryzyka udaru mózgu

Badanie przeprowadzone przez American Academy of Neurology wykazało, że ponad 96% pacjentów po udarze , którzy mieli drugi udar, wykazywało oznaki co najmniej jednego czynnika ryzyka.
To pokazuje, że świadomość jest pierwszym krokiem w kierunku profilaktyki. Porozmawiaj z lekarzem, aby sprawdzić, czy masz jakiekolwiek typowe czynniki ryzyka udaru, takie jak wysokie ciśnienie krwi, miażdżyca (nagromadzenie płytki nazębnej w ścianach tętnic), wysoki poziom cholesterolu lub cukrzyca.
Znajomość czynników ryzyka może pomóc w podjęciu działań zapobiegających powtórnemu udarowi.

2. Monitoruj ciśnienie krwi

Udar Mózgu - ćwiczenie z FitMi

Wysokie ciśnienie krwi jest uważane za najbardziej kontrolowany czynnik ryzyka udaru. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, pamiętaj, aby je monitorować i przyjmować wszelkie leki przepisane przez lekarza. Zawsze upewnij się, że masz pod ręką kolejny zapas leków na nadciśnienie, ponieważ pominięcie choćby jednej dawki tego rodzaju leku naraża Cię na znacznie większe ryzyko udaru.
Oprócz monitorowania ciśnienia krwi i przyjmowania leków, zmniejszenie spożycia sodu to kolejny świetny sposób na kontrolowanie wysokiego ciśnienia krwi.

3. Ćwicz wystarczająco, aby łapać i utrzymać „formę”

ćwiczenie z FitMi po udarze

Czy wiesz, że ćwiczenie wystarczająco dużo – min. kilka razy w tygodniu, może zmniejszyć ryzyko udaru o 20% ? Regularna aktywność fizyczna ma kluczowe znaczenie w każdym programie zapobiegania udarom mózgu.
Niestety, upośledzenie ruchowe po udarze może uniemożliwić niektórym pacjentom ćwiczenia fizyczne aż do pocenia się. Jeśli to cię opisuje, spróbuj przynajmniej wykonać jakieś ćwiczenia, które podniosą twoje tętno. Nawet niektóre ćwiczenia siedzące mogą to zrobić – pchanie własnego wózka inwalidzkiego, jeśli korzystasz z wózka, ćwiczenia ramion w pozycji siedzącej wykonywane szybko lub szybki marsz, jeśli jesteś w stanie. Dodatkowo koniecznie weź udział w codziennym programie rehabilitacyjnym poprawiającym zdolności motoryczne.


FitMi to pierwszy tak innowacyjny zestaw do rehabilitacji neurologicznej po udarze mózgu.
Zobacz co FitMi może zrobić dla Ciebie.
4. Rozważ zabiegi profilaktyczne

Ryzyko drugiego udaru wzrasta wraz z obecnością tętniaków. Tętniak to wybrzuszenie tętnicy, które powoduje osłabienie ściany naczynia i zwiększa ryzyko pęknięcia (udaru krwotocznego).
Aby zmniejszyć ryzyko nawrotu udaru, lekarz może zalecić operację, jeśli masz rozpoznany tętniak. Istnieją operacje leczenia tętniaka, które pomagają zmniejszyć ryzyko udaru: wycinki tętniaka i zwijanie tętniaka. Obie operacje pomagają zablokować przepływ krwi przed wejściem do tętniaka, aby zapobiec jego pęknięciu. Oto przykład, jak to działa:

Udar mózgu operacja usunięcia tętniak a

Kliknij aby obejrzeć film
Te operacje są inwazyjnymi metodami leczenia, więc przedyskutuj z lekarzem korzyści i zagrożenia.

5. Zarządzaj stresem za pomocą samoopieki i silnej woli

Życie z przewlekłym, długotrwałym stresem zwiększa ryzyko udaru czterokrotnie. Dlatego zarządzanie poziomem stresu jest kluczem do zapobiegania drugiemu udarowi.
Wiemy, że powrót do zdrowia po udarze może być bardzo stresującym czasem ze względu na problemy zdrowotne i obciążenie finansowe. Postaraj się jak najlepiej dbać o siebie, aby stres nie odbił się na tobie.
Jeśli uznasz, że Twoja sytuacja jest zbyt przytłaczająca, porozmawiaj ze swoim lekarzem o możliwych lekach, które pomogą złagodzić lęk.


MusicGlove pierwsze tak innowacyjne urządzenie do rehabilitacji neurologicznej w domu.
Zobacz co MusicGlove
może zrobić dla Ciebie.
musicglove z tablem
6. Oczyść swoją dietę 

Dieta wpływa na wiele czynników ryzyka udaru mózgu. Na przykład żywność, którą spożywasz, ma wpływ na wysoki poziom cholesterolu, miażdżycę , a nawet nadciśnienie.
Większość pacjentów po udarze współpracuje z dietetykiem na pewnym etapie procesu zdrowienia po udarze. Pamiętaj, aby postępować zgodnie z ich radami. Ogólnie rzecz biorąc, większość pacjentów po udarze jest zachęcana do ograniczenia spożycia soli, smażonych potraw, czerwonego mięsa i tłuszczów nasyconych.
Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ryzyko drugiego udaru, spróbuj zastąpić te pokarmy zdrowszymi pokarmami , takimi jak jagody, łosoś i siemię lniane.
Zmiany w diecie mogą być trudne, ale mogą pomóc zapobiec kolejnemu udarowi i uratować życie.

7. Zażywaj witaminy o działaniu neuroochronnym

Udar mózgu, FitMi, witaminy

Zwiększenie spożycia niektórych składników odżywczych może zapobiec powtórnemu udarowi. Zalecamy pozyskiwanie wszystkich składników odżywczych z pożywienia, ale czasami suplementy mogą pomóc wypełnić lukę, gdy potrzebujemy dodatkowej pomocy.
Niektóre z  najważniejszych witamin w leczeniu udaru  to CoQ10 , witamina B3 i olej rybny . Zanim kupisz jakiekolwiek suplementy, skonsultuj się z lekarzem, ponieważ mogą zakłócać działanie leków.
Jak zapobiec drugiemu udarowi i uratować życie?
Jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich miał niedawno udar, postaraj się włączyć te wskazówki do swojej codziennej rutyny. Chociaż niektóre zmiany mogą być trudne, korzyści są warte wysiłku.
Pamiętaj, aby na bieżąco informować lekarza o wszelkich nagłych zmianach wprowadzanych w codziennej rutynie. Twój lekarz lepiej rozumie twoje wcześniejsze schorzenia, więc będzie w stanie zapewnić wgląd w każdą nową żywność, ćwiczenia lub suplementy, które chcesz wypróbować.

Życzymy powodzenia na drodze do wyzdrowienia. Ćwicz i Bądź zdrów!

Zainspiruj się historią pewnej rehabilitacji po udarze mózgu

Nikodem po udarze5

Moja recenzja rękawic muzycznych MusicGlove

Oto moja krótka opinia - recenzja rękawicy MusicGlove. 3 października 2020 r. miałem udar krwotoczny. Kupiłem MusicGlove po około 4 miesiącach pobytu w szpitalu. Mogłem wtedy poruszyć palcami, ale - delikatnie mówiąc - "niezbyt" sprawnie. Naprawdę, nie mogłem podnieść małych przedmiotów, takich jak długopis lub drobiazgi i pisałem moją zdrową ręką. Dwa miesiące użytkowania. Mogę już nieco – krótko bo krótko - ale mogę już coś napisać niedowładną dłonią, co daje mi spokój umysłu i nadzieję na powrót do pracy. Nie będzie to szybkie, ale ta myśl mnie „trzyma” i teraz mam jasno określony i realny cel. Jedynym chyba  minusem jest ograniczona liczba piosenek. Więc muzyka się czasami powtarza. Aha!… Upewnij się, że masz dobrze dobraną rękawicę – rozmiar – nie może być zbyt duża ani zbyt mała! Ja zamówiłem taki rozmiar, który okazał się za duży, ale obsługa klienta była doskonała i szybka, więc sprawnie i szybko wymienili mi rozmiar. Zestaw jest łatwy w konfiguracji, dosłownie "plug and play". Podsumowując, Brawo ja i Brawo UdarRehab.

Nikodem (24.02.2021)

MusicGlove

JAK DZIAŁA MUSICGLOVE

Poprzedni

Uszkodzenie pola...
mar 24, 2022